فن

03:21 مساءً EET

رد قوي من #سمية_الخشاب على اتهامات #أحمد_سعد

أكملت النجمة سمية الخشاب هجومها الكاسح على طليقها الفنان أحمد سعد بعد اتهمه لها بأنها أخذت منه شقة كان قد كتبها باسمها لتسهيل معاملات المصرف بعدما اشتراها من جهده وأمواله.

ورغم انها فضلت في البداية عدم الرد بشكل مباشر على تصريحاتها، إلا أنها عادت ونشرت صورة لها على تطبيق “انستغرام” وارفقتها بتعليق قالت فيه: “في قلوبهم مرض فزادهم الله مرضا ولهم عذاب أليم بما كانوا يكذبون”.

ونشرت صورة أخرى وارفقتها بتعليق ناري جاء فيه: “أحمد سعد أنا مش هرد عليك احتراما للعلاقة الروحانية اللي كانت بينا، واللي كانت كلها حب واحترام للعيش والملح، بس هتتحاسب على الكلام ده أنت والزميلة بسمة”.

وأضافت: “أنا أكيد هرد عليكم وده من حقي لأن الساكت عن الحق شيطان أخرس، ومع احترامي للجمهور والناس مش أي حاجة تتقال نصدقها، فيه كلام يتقال صدق، وفيه كلام كدب، بس الصح صح والغلط غلط، إن شاء الله هوضح ده في رد قريبا جدا من اتهام في حاجات أنا ماعملتهاش”.

View this post on Instagram

بسم الله الرحمن الرحيم: احمدسعد: انا مش هارد عليك احتراما للعلاقة الروحانيه الي كانت بنا والي كانت كلها حب واحترام للعيش والملح✋بس هتتحاسب علي الكلام ده انت والزميلة بسمة الي ماعندهاش وقت غير انها تتدخل في خصوصيات الناس وتشوه صورتهم قدام الجمهور المحترم عشان كده كان ليا حق ارفض اطلع في برنامج غير محترم زي ده 👈انا اكيد هرد عليكم وده من حقي لان الساكت عن الحق شيطان اخرس 👌ومع احترامي للجمهور والناس مش اي حاجه تتقال نصدقها في كلام يتقال صدق وفي كلام كدب ✋بس الصح صح والغلط غلط #ان شاء الله هوضح ده في رد قريبا جدا من اتهام في حاجات انا معملتهاش #الله#يسامحكم 🙏 #سمية_الخشاب

A post shared by somaya elkhashab 🔵سمية الخشاب (@somayaelkhashab.star) on

وأكملت ردها في تعليق آخر على صورة جديدة لها قالت فيها: “الشخص الكاذب قليل الحجة ضعيف الدليل يلجأ للكلام الجارح والكاذب لانه ليس على حق وان لم تجد لك حاقد فأعلم انك انسان فاشل وكم من صريح نقي لم تفهمه القلوب وكم من منافق كسب القلوب”.

وأضافت: “اؤمن بمقولة عندما تكون على حق تستطيع ان تتحكم في اعصابك اما اذ كنت مخطئا فلن تجد غير الكلام الجارح لتفرض رأيك”.

التعليقات